اهمیت استفاده از فضای سبز در محیط های شهری

اهمیت استفاده از فضای سبز در محیط های شهری

اهمیت استفاده از فضای سبز در محیط های شهری

بسیاری از شهرها شروع به کار در جهت گسترش فضای سبز شهری می کنند ، زیرا فضای سبز مزایای زیادی برای مناطق شهری و ساکنان آنها فراهم می کند.در این پست ما به شما خواهیم گفت که گسترش فضای سبز در محیط های شهری چه مزایایی دارد.

با افزایش جمعیت روزافزون ، طراحی شهری از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.شهرهای جهان به طور فزاینده ای گرفتار آلودگی می شوند.گسترش فضاهای سبز شهری می تواند به مبارزه با بسیاری از بیماری های شهری و بهبود زندگی برای ساکنان شهر کمک کند.فضاهای سبز شهری می تواند با بهبود سلامت ، رفاه اجتماعی و افزایش لذت از محیط محلی ، مزایای بسیار زیادی به محله و جامعه بدهد.

مزایای ایجاد فضای سبز در محیط شهر

  • فضای سبز ممکن است هوا را فیلتر کند ، آلودگی را از بین ببرد و صدا را کاهش دهد.کاملاً مشهود است که پوشش گیاهی از طریق حذف CO2 و آلاینده ها باعث ایجاد هوای پاک تری می شود.بنابراین هر گونه پوشش گیاهی ، بزرگ یا کوچک باعث افزایش کیفیت هوای محیط می شود.
  • کاهش مصرف انرژی – گیاهان گردش هوا را بهبود بخشیده و سایه ایجاد می کنند.این یک اثر خنک کننده را فراهم می کند و به کاهش دمای هوا و بدنبال آن کاهش مصرف انرژی کمک می کند.
  • مناطقی از شهر که دارای فضای سبز کافی هستند از نظر زیبایی برای ساکنان ، بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران جذاب است.فضاهای سبز شهری می تواند یکی از عواملی باشد که باعث جذب سرمایه های قابل توجه خارجی می شود و به رشد سریع اقتصادی کمک می کند.

اهمیت فضای سبز

  • تفریح ​​و رفاه – فضای سبز عنصر اصلی تفریح ​​و تجربه طبیعت است.آنها کیفیت زندگی را برای افرادی که در منطقه اطراف زندگی می کنند افزایش می دهند و مکان هایی را برای انواع فعالیت های اوقات فراغت فراهم می کنند.
  • مشخص شده است که زمان گذراندن در طبیعت ، خستگی روحی و احساس خشونت و پرخاشگری ناشی از آن را ، برطرف می کند.
  • فضاهای سبز می توانند به آرامش و ایجاد رشد اجتماعی در کودکان کمک کنند.از آنجا که اکثر فضاهای سبز وسایل بازی را نیز فراهم می کنند ، این امر به کودکان ما مزیت سلامتی اضافی در خارج از منزل ، سوزاندن مقداری انرژی و معاشرت با کودکان دیگر و عضویت در جامعه بزرگتر را می دهد.
  • مطالعات بهداشتی همچنین نشان داده است که تماس با طبیعت طیفی از مزایای پزشکی مانند کاهش فشار خون و سطح کلسترول ، افزایش بقا پس از حمله قلبی ، بهبود سریعتر پس از جراحی و کاهش سطح استرس و افسردگی را فراهم می کند.
  • تعداد زیادی از فعالیتهای آمادگی جسمانی مانند دوچرخه سواری ، دویدن و کلاسهای تناسب اندام گروهی در مناطق شهری در فضای سبز انجام می شود.این به نوبه خود باعث ارتقاء مشارکت جامعه و روابط اجتماعی می شود که برای سلامت روان و رفاه ما مهم است.

اهمیت فضاهای سبز در برنامه ریزی شهری غیرقابل انکار است.این نه تنها بر محیط زیست بلکه بر ارزش اقتصادی و وضعیت مشاغل و خانه تأثیر می گذارد.زندگی و کار در نزدیکی فضاهای سبز نیز به عنوان راهی برای بهبود سلامت روان و رفاه و بهره وری کارکنان شناخته شده است.تمام این مزایا برابر با یک سبک زندگی شادتر و سالم برای همه است.

مزایای ایجاد فضای سبز در محیط شهر

نتیجه

فضاهای سبز شهری عملکردهای زیادی را در بافت شهری انجام می دهند که به نفع کیفیت زندگی مردم است.رشد مداوم ترافیک و گرمای شهری ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه نه تنها به محیط زیست آسیب می رساند بلکه هزینه های اجتماعی و اقتصادی را نیز متحمل می شود.ایجاد فضای سبز راهی برای مبارزه با این مشکلات است.

فضاهای سبز همچنین به طور موثر به کاهش هزینه های انرژی مربوط به خنک کننده ساختمان کمک می کند.علاوه بر این ، فضاهای سبز به دلیل راحتی و زیبایی ، ارزش ملک را افزایش می دهند.با این حال ، بیشترین مزایای فضای سبز در یک شهر مزایای اجتماعی و روانی است.

فضاهای سبز شهری ، به ویژه پارک ها و باغ های عمومی منابعی را برای استراحت و تفریح ​​فراهم می کنند.فضاهای سبز باید به طور یکنواخت در سطح منطقه شهر توزیع شود و کل مساحت اشغال شده توسط فضای سبز در شهر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند نیازهای جمعیت شهر را تأمین کند.

این مقاله توسط شرکت شهرسازی و معماری پنجره کرمان ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *