اشتباهات رایج در طراحی دفاتر اداری

اشتباهات رایج در طراحی دفاتر اداری

اشتباهات رایج در طراحی دفتر کار

یک فضای کاری خوب طراحی شده فقط از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست.این مزایای محسوسی برای کارمندان و کارفرمایان دارد.در مطالعه ای که روی 7000 کارگر اداری انجام شد ، 76٪ موافقت می کنند که یک فضای کاری مناسب و جذاب باعث حفظ و بهروه وری بیشتر کارکنان می شود.طراحی محل کار شما باورها و ارزشهای یک سازمان را بیان می کند.

شرکت ها معمولاً وظیفه طراحی دفتر کار را به کسی می سپارند که ممکن است در طراحی مناسب محیط کار و تاثیر آن بر شادی و بهره وری کارکنان متخصص نباشد.ما به عنوان بهترین شرکت طراحی دکوراسیون کرمان ، برای کمک به شما ، اشتباهات رایج در طراحی دفتر کار را با اقدامات انجام شده برای اصلاح آنها شناسایی کرده ایم و برخی از آنها را در اینجا آورده ایم.

نور کم

اگر دفتر شما هنوز از روشنایی کمی برخوردار است ، ممکن است به سلامتی و بهره وری کارمندان آسیب بزنید.مطالعات نشان می دهد که نور کم می تواند باعث خستگی چشم ، میگرن ، افسردگی و اضطراب شود. طبق مطالعات انجام شده ، کارکنانی که نزدیک نور طبیعی کار می کنند ، بهره وری بالاتری دارند و حافظه آنها افزایش می یابد.پرده یا فیلم را از پنجره های دفتر خود بردارید تا میزان هوشیاری در بین کارگران به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

بهترین نور البته نور طبیعی است که توسط نور خورشید تامین می شود.با این وجود ، اگر امکان استفاده از روشنایی طبیعی برای دفتر کار شما وجود ندارد ، سعی کنید از نورپردازی ملایم استفاده کنید.

فراموش نکنید که نورپردازی بر بهره وری تأثیر می گذارد.بنابراین ، هرگز به سراغ نورپردازی ارزان نروید و هرگز فقط به یک نوع نورپردازی اعتماد نکنید.تمام تلاش خود را انجام دهید تا دفتر کار شما ظریف ، نرم و گرم به نظر برسد.

طراحی دفتر کار

دکوراسیون غیر جذاب

رنگ دیوار می تواند تأثیر روانی بر کارمندان بگذارد.اگر سایه اشتباه انتخاب کنید ، ممکن است ناخواسته به شادی و بهره وری آسیب برسانید.مطالعه ای از دانشگاه تگزاس نشان داد که دیوارهای سفید باعث اشتباه بیشتر کارکنان می شوند ، در حالی که دیوارهای قرمز باعث تحریک نبض می شوند و می توانند فشار خون را افزایش دهند.در این مطالعه آبی و سبز به عنوان بهترین رنگ برای تشویق خلاقیت ، نوآوری و آرامش شناخته شد.

علاوه بر رنگ ، دکوراسیون را نیز در نظر بگیرید.گیاهان را به فضای کاری خود اضافه کنید.گیاهان نه تنها موارد زیبایی در محیط اداری هستند ، آنها هم چنین مزایای زیادی برای سلامتی و سعادت کارکنان دارند.

مبلمان منسوخ شده

به روزرسانی مبلمان اداری را به صورت منظم در نظر بگیرید.همچنین ، اطمینان حاصل کنید که از طرح های ارگونومیک استفاده می کنید.صندلی هایی که از وضعیت صحیح بدن پشتیبانی می کنند ، می توانند تأثیر زیادی بر سلامت کارمندان داشته باشند.

اهمیت ندادن به اینکه سیم ها کجا می روند!

اشتباه دیگر برنامه ریزان دفتر ، چشم پوشی از سیم کشی است.آنها ممکن است فکر کنند که انداختن چند فرش روی کابل ها روش درستی برای پنهان کردن سیم ها است یا ظاهر را بهبود می بخشد ، اما اینطور نیست.

برای جلوگیری از آسیب به سیم ها ، آسیب رساندن به خود و قطع ارتباط زیرساخت های مهم توسط کارمندان ، باید مسیرهای سیم ها و کابل ها را به شیوه صحیح مدیریت کنید.

نبود فضای ذخیره سازی کافی

نداشتن فضای ذخیره سازی مناسب در دفتر کار باعث بهم ریختگی ، بی نظمی و کاهش بهره وری می شود.فضای ذخیره سازی ضعیف در دفتر کار بسیار خطرناک است ، زیرا ممکن است اسناد مهم را از دست دهید.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

اشتباهات طراحی محل کار از قبیل عدم طراحی مسیرهای سیم کشی یا عدم تأمین نور کافی محیط می تواند بر روی بهره وری تأثیر بگذارد.بنابراین ، اجازه ندهید که طراحی دفتر به یک فکر بعدی تبدیل شود.کاری را انجام دهید که باعث بهبود روحیه ، بهره وری و امنیت کارمندان شما شود.

ناحیه پذیرایی ضعیف

اینجا جایی است که بازدید کنندگان از دفتر شما ، اولین برداشت را می گیرند.اگر به کار خود اهمیت می دهید ، به قسمت پذیرایی اهمیت دهید و آن را خوشایند و حرفه ای کنید.

بیشتر صاحبان مشاغل برای طراحی دفتر خود وقت و بودجه کافی سرمایه گذاری نمی کنند.با این وجود ، طراحی داخلی کرمان علاوه بر وجهه تجاری شما ، نقش مهمی در بهره وری کارمندان شما دارد.یک دفتر بد طراحی شده ممکن است فضایی منفی ایجاد کند و خلاقیت ، همکاری و روحیه کارکنان را از بین ببرد.بنابراین ، باید مراقب اشتباهات ارائه شده در بالا باشید و از آنها اجتناب کنید و با در نظر گرفتن آنها دفتر خود را دوباره طراحی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *