رئیس انجمن معماران استان در نشست چالش‌ های سرمایه‌ گذاری

سخنرانی رئیس هیات مدیره انجمن معماران استان کرمان 

✔️رئیس انجمن معماران استان در نشست چالش‌ های سرمایه‌ گذاری در بافت تاریخی مطرح کرد؛

🔷نگرانی از کنار گذاشتن بافت تاریخی در طرح جامع کرمان

🔸شهرداری باید برای سرمایه‌گذاری پروسۀ مشخصی داشته باشد

🔹شهرداری در پروژۀ کنار مسجد ملک خیلی صراحت ندارد

⬅️فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: شهرداری کرمان دربارۀ طرح احداث کاروانسرای طلا و جواهر در زمینی در مجاور مسجد تاریخی ملک آن‌قدر غیرشفاف عمل کرده که با وجود آنکه اکنون شش شرکت در حال تهیه طرح برای آن هستند، دانشگاهیان و کارشناسان در شهر کرمان با ابهامات و پرسش‌های گوناگونی دربارۀ آن مواجهند.

دکتر نیما جهان‌بین ـ رئیس هیات مدیره انجمن معماران استان کرمان در نشست «چالش‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی» که توسط این انجمن و مرکز مطالعات محیطی شهر و روستای دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، برخی از این پرسش‌ها را با شهردار کرمان در میان گذاشت.

طرح کاروانسرای طلا و جواهر که با نام «مرکز ساخت فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌های کرمان» نیز معرفی می‌شود، قرار است با مشارکت شهرداری و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در زمین مجاور مسجد ملک اجرا شود.

جهان‌بین درباره این طرح خطاب به شهردار کرمان گفت: «چند سوال مشخص داریم. یکی اینکه از میان انواع سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌پذیری‌هایی که می‌شود برای شهر داشت، شرکت مس که مراجعه کرده آیا به طور مشخص این زمین را مدنظر داشته یا صرفا اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری داشته؟ در واقع می‌خواهیم بدانیم سرمایه‌گذار چگونه به این سرمایه‌گذاری رسیده است؟».

وی افزود: «دوم اینکه کاربری‌ای که برای این زمین تعریف شده، دقیقا چیست؟».

وی ادامه داد: «سال‌ها شاهدیم شهرداری تلاش می‌کند تا تکلیف بازار قلعه که نزدیک این زمین است را مشخص کند. ناگهان اما به‌دنبال شکل‌گیری چیزی آمده که خیلی صراحت در آن نیست که دقیقا چیست؟ شهردار محترم، تعابیر بازار و مرکز فرهنگی را به‌کار برده است. براساس مفاهیم تخصصی می‌خواهیم بدانیم این زمین، چه کاربری شهری خواهد داشت و چطور می‌توان آن را در کنار مسجد ملک توجیه کرد؟».

✔️ادامۀ مطلب در لینک زیر:

https://fardayekerman.ir/news/42860

🔺لینک کانال فردای‌کرمان در تلگرام:

https://t.me/fardaayekerman

🔺لینک کانال فردای‌کرمان در واتسپ:

https://chat.whatsapp.com/L3tC4c9WrKxJMO8CPR9YTv

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *