چند ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

مقدمه

همان طور که می ‌دانید امروزه خانه ‌های بزرگ و حیاط دار کم تر ساخته می ‌شوند و به طور کلی به جای آن ها آپارتمان‌ ها و خانه ‌های نقلی و کوچک ساخته می شوند. پس برای این که در چنین ساختمان ‌های کوچکی احساس راحتی بیشتری کنید، بهتر است طراحی دکوراسیون آن را به بهترین نحو انجام دهید تا از این طریق بتوانید از تمامی متراژ آن بهترین استفاده را ببرید و با به کار بردن متریال مناسب باعث بزرگتر دیده شدن آن شوید. اگر شما نیز در چنین خانه‌ هایی زندگی می ‌کنید، جهت یاد گیری چند ایده ی جذاب برای نحوه ی طراحی دکوراسیون داخلی آن حتماً تا انتهای این محتوا با من همراه باشید. با اطلاع از نحوه طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک به صورت اصولی، می توانید فضای ساختمان های خود را شیک تر و دلبازتر کنید.

بهترین راه برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از رنگ مناسب برای خانه‌ های کوچک

یکی از مواردی که می ‌تواند به بزرگ تر دیده شدن خانه‌ هایی با متراژ کم کمک کند، انتخاب رنگ درست برای تزیین دیوار های آن است. هر چه رنگی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ های کوچک استفاده می ‌کنید روشن ‌تر و شاد تر باشد، علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به آن می ‌بخشد، می‌ تواند در بزرگ تر دیده شدن فضای داخلی آن نیز موثر واقع گردد. شما می‌ توانید با مراجعه به شرکت معماری و شهر سازی پنجره زیبا ترین و به روز ترین اقدامات طراحی دکوراسیون در کرمان را تجربه کنید.

چند ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

نور پردازی درست منزل

بزرگ نمایی فضاهای کوچک می ‌تواند بر روی روحیه ی افراد خانه تاثیر مثبت بگذارد. همان طور که می ‌دانید خانه‌ هایی که تاریک هستند و نورپردازی آن ها به درستی صورت نگرفته است، کوچک تر به نظر می ‌رسند. به همین خاطر لازم است که برای خانه‌ های کوچک با متراژ کم حتماً از متریال روشنایی مناسب و حد الامکان نور طبیعی استفاده نمایید. نورپردازی اگر درست انجام شود، می ‌تواند به بزرگ تر دیده شدن فضای خانه کمک فراوانی کند و آن را دل باز تر نماید.

نور پردازی درست منزل

شرکت پژوهش معماری و شهر سازی پنجره در زمینه ی طراحی شهری و روستایی و طراحی دکوراسیون داخلی می ‌تواند به شما عزیزان در زمینه طراحی داخلی ساختمان ها کمک بسیار شایانی کند.

انتخاب یک دیوار به عنوان گالری عکس

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک بهتر است که یکی از دیوار های سالن پذیرایی را به عنوان یک گالری عکس در نظر بگیرید و از کف تا سقف آن را با نصب قاب عکس ‌هایی که برایتان خاطره انگیز است، پر کنید. این کار بر خلاف تصور شما می ‌تواند به بزرگ نمایی فضا کمک کند و آن را دل باز تر جلوه دهد. علاوه بر آن با هر بار نگاه کردن به قاب عکس ‌های روی دیوار خاطراتتان زنده خواهد شد.

انتخاب یک دیوار به عنوان گالری عکس

استفاده از الگو های عمودی

انتخاب کاشی‌ های عمودی به جای افقی می ‌توانند فضا های کوچک را بزرگ تر نمایان کنند. شما می ‌توانید از متریال طویلی که به شکل عمودی ساخته شده اند، برای طراحی دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی منزل خود که دارای متراژ کم است استفاده نمایید و با این روش باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آن شوید.

پهن کردن فرش مناسب در سالن پذیرایی

یکی دیگر از ایده‌ هایی که برای بزرگ نمایی فضاهای کوچک می توانید، اجرا کنید، استفاده از فرش با طرح و رنگ مناسب می ‌باشد. در نتیجه به شما پیشنهاد می ‌کنم در خانه ‌هایی با متراژ کم از فرش‌ هایی که دارای رنگ روشن و شاد تر هستند، استفاده کنید. علاوه بر آن بهتر است که فرش انتخابی دارای نقش و نگارهای درشت و به شکل دایره و یا دیواری باشد.

ست کردن پارچه‌ مبل با پرده‌ ها

ایده ی ست کردن پارچه ی مبل با پرده ‌هایی که در خانه نصب می ‌کنید، علاوه بر جذابیتی که به فضای مورد نظر می بخشند، در صورتی که طرح و نقش و نگارهای موجود روی آن ها بزرگ و درشت انتخاب شوند، می‌ توانند فضای خانه را دلبازتر و بزرگ تر جلوه دهند. همچنین ست کردن این دو مورد هزینه ی زیادی ندارد و کاملاً به صرفه است.

نصب آینه دیواری

آینه ‌ها می ‌توانند نور را منعکس کنند و باعث بزرگ تر دیده شدن فضای مورد نظر شوند. به همین خاطر بهتر است که در خانه ی نقلی خود حتماً از آینه ‌های دیواری با سایز بزرگ استفاده کنید، تا علاوه بر شیک کردن فضای آن با بازتاب نور خورشید سبب دل بازتر شدنش شوید.

وصل کردن تلویزیون به دیوار

با توجه به این که خانه ‌های کوچک فضای کافی برای جای گذاری کردن وسایل اضافی ندارند، بایستی تا جایی که می ‌توان وسایل منزل خود را با به کار گیری ایده‌ های خلاقانه پنهان کنید. به عنوان مثال: بهتر است که از میز تلویزیون در این گونه فضا ها استفاده نکنید بلکه با نصب آن به دیوار  باعث بزرگ تر شدن فضای خانه شوید. استفاده از مبل‌ ها و تخت خواب‌ های تاشو و ابزار های چند منظوره نیز از ایده‌ های دیگری هستند که می ‌توانید برای بزرگ نمایی فضای ساختمان کوچک خود به کار ببرید.

انتخاب مبلمان مناسب

مبل ها جزو وسایلی هستند که فضای زیادی را اشغال می‌ کنند. به همین خاطر در منازل کوچک بهتر است مدل مبل ‌ها را متناسب با متراژ خانه انتخاب نمایید. مبلمانی که به صورت ال ساخته می ‌شوند و یا استفاده از کاناپه می ‌توانند انتخاب مناسبی برای خانه‌ های کوچک باشند و فضای کم تری را به خود اختصاص دهد. در زمان طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک انتخاب بهترین سبک مبلمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انتخاب مبلمان مناسب

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک را به شرکت معماری و شهرسازی پنجره بسپارید

من سعی کردم با نوشتن این مطلب ایده‌ های جذابی را برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل کوچک به شما عزیزان آموزش دهم. امیدوارم با به کار گیری این ایده ‌ها بتوانید به زیبایی و دل باز تر شدن فضای خانه ی کوچک خود کمک کنید. همان طور که ذکر کردم بیشترین ایده‌ هایی که می‌ توانید برای بزرگ نمایی ساختمان اجرا کنید، نور پردازی و رنگ مناسب برای دیوار ها می ‌باشد. علاوه بر آن بهتر است که از وسایل مینیمال و کوچک در چنین فضا هایی استفاده کنید، تا فضای کم تری از خانه اشغال شود و راحت تر عبور و مرور کنید.

بهترین سبک های طراحی را برای فضای داخلی ساختمان های خود می توانید از شرکت معماری و شهرسازی پنجره بخواهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *