طراحی شهری فلکه ی امام شهر ماهان

 طراحی میدان امام و کنار گذر این فلکه ی شهری :

در ابتدا راستگرد کناره ی خیابان جهاد به نفع عابرین پیاده حذف و به عنوان یک فضای شهری طراحی شد که در طرح آن از عناصری بهره گرفته شد تا بتوانند نقش سایه بان را بر مسیر پیاده ی این فضا ایفا کنند و فرم شان را از نوع طاق های مقبره ی شاه نعمت الله گرفته بودند و از زوایای مختلف دید ناظران، این عناصر دو به دو طاق را به نمایش می گذاشتند.

در طراحی کنار گذر،  مسیر پیاده با خم و پیچ به هندسه ی نقش شمسه ورود می‌کند و با شکست آن به عنوان نماد نو، به کهنه حمله می برد، باعث شکست و بالا و پایین رفتن نقش کف می شود که همین بالا و پایین ها، کارکرد پله ها، سکو، مبلمان و باغچه ها را ایفا می کنند و در قسمت وسط فضا که به عمد برای احساس  پناه گرفتن از شلوغی ماشین ها و با استفاده از گودی و شیبی که وجود داشت در پایین‌ ترین سطح ژرفا نیز قرار می‌گرفت، فضایی برای لختی نشستن و آسودن طراحی شد.

همچنین برای عبور سریع و عدم ورود به فضا هم مسیر پیاده از جلوی کاربری خدماتی انتفاعی بانک در نظر گرفته شد. پس از این طراحی پیشنهاد طراحی فلکه نیز به مشاور پنجره انجام شد که از همان عناصر سایه بانی این بار در طراحی نقشی هندسی استفاده شد که به‌دلیل ضوابط مجاورت با عنصر تاریخی نمی توانست بیش از چهار و نیم متر ارتفاع داشته باشد. المان فلکه همچون گلی چند پر از بالا دیده می شود. از پایین نیز گویی عنصر طاق واسازی گشته باشد و در عین دیده شدن پیکری مدرن که در کنار عنصر ارزشمند تاریخی قصد عرض اندام ندارد و شفافیت پیشه می کند، زوایای دید گونه‌ گون، نقش و خاطره ی طاق و چفد از عناصر تاریخی معماری ایرانی را بازنمایی می کند و در مرکز آبی را در بر می‌گیرد و ارج می نهد که از دیرباز در این محل وجود داشته است.