طراحی دکوراسیون اتاق کودک

بهترین طراحی دکوراسیون اتاق کودک برای پسر و دختر

مقدمه

طراحی دکوراسیون اتاق کودک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین امروزی به شمار می‌رود، زیرا این قسمت خانه محل استراحت و خواب کودک است و دیزاین آن بر روی روحیه کودک شما تاثیر به سزایی دارد. همچنین اتاق کودک باید طوری طراحی گردد که فرزند شما بتواند محل بازی مناسبی داشته باشد و همچنین بتواند در اتاق خود احساس آرامش کند. اهمیت دیگر اتاق کودک دسترسی راحت و سریع مادر به اتاق می‌باشد. برای انتخاب بهترین طراح دکوراسیون اتاق خواب فرزند خود می‌توانید از مراکزی که در زمینه ارائه خدمات طراحی دکوراسیون فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید. اگر در شهر کرمان ساکن هستید، می‌توانید به شرکت مشاور معماری و شهرسازی پنجره به عنوان یکی از بهترین مراکزی ارائه دهنده خدمات طراحی دکوراسیون کرمان مراجعه کرده و بهترین دیزاین را برای اتاق کوک خود انتخاب کنید. در ادامه مقاله درباره نحوه طراحی دکوراسیون اتاق کودک بیشتر توضیح می‌دهیم.

چرا باید به طراحی اتاق کودک توجه داشته باشیم؟

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، طراحی اتاق کودک بسیار اهمیت دارد. اینکه کودک بتواند با دیزاین اتاق خود ارتباط برقرار کند و برای او یک محیط جذاب و راحت باشد، نکته ای کلیدی است. همچنین داشتن اتاق کودک با دیزاین مناسب باعث می‌شود والدین نیز دسترسی راحت تر و مناسب تری به فرزند خود داشته باشند. اما مهمترین موضوعی که در زمان طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد، انتخاب بهترین سبک دکوراسیون می باشد. از جهت دیگر این دیزاین باید قابلیت این را داشته باشد که کودک به سادگی بتواند محیط و فضایی مناسب برای بازی و رشد خلاقیت‌هایش داشته باشد با طراحی دکوراسیون اتاق کودک به شکل اصولی، می‌توان محیطی را ایجاد کرد که به رشد بهتر و آرامش بیشتر کودک شما کمک کند.

چه نکاتی را در طراحی اتاق کودک باید در نظر بگیریم؟

  • طراحی اصولی و جذاب در مدت زمان رشد کودک

با توجه به این که رشد شخصیت کودک بسیار سریع می باشد، بنابراین برای طراحی اتاق کوک باید به این نکته توجه کرد که آیتم هایی که استفاده می ‌کنید در طول زمان همچنان برای کودک جذاب باشد و با گذشت دو یا سه سال از سن کودک این دیزاین برای او خسته‌کننده و کسالت ‌بار نشود.

طراحی اتاق کودک

 

  • نور مناسب برای فضای اتاق کودک

دومین نکته در ارتباط با طراحی دکوراسیون اتاق کودک که باید به آن توجه کنید، این است که دسترسی مناسب نور را برای کودک ایجاد نمایید. این موضوع بر روحیه کودک ما اثر مستقیم دارد. اتاق‌هایی با نور کم یا کاغذ دیواری‌هایی با رنگ تیره با طراوت و شادابی کودک در تضاد است.

  • اعمال نظر کودک در طراحی

برای چیدمان و طراحی اتاق بهتر است با کودک مشورت کنید تا کودک احساس استقلال بیشتری داشته باشد و بتواند سریع تر با محیط اتاق خود ارتباط برقرار نماید.

  • طراحی اتاق مشترک فرزندان

اگر اتاق کودکان شما با یکدیگر مشترک است، بهتر است با ایجاد یک فضای تفکیک شده برای هرکدام فضای مخصوص خود کودک را به وجود بیاوریم تا کودکان شما احساس آرامش بیشتری داشته باشند. برای اطلاعات ببیشتر در ارتباط با نحوه تقسیم اتاق در خانه، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

  • کاربردی بودن فضای اتاق کودک

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، کاربردی بودن فضای کودک است، زیرا با بزرگ شدن کودک احتیاج او برای محیط بزرگ‌تر برای بازی اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین از ایجاد آیتم‌های غیر ضروری بپرهیزید و برای اتاق طراحی‌های کاربردی و ضروری را انتخاب نمایید.

  • رنگ مناسب برای اتاق کودک دختر و پسر

استفاده از رنگ های مناسب برای طراحی اتاق هر کدام از کودکان پسر و دختر اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از رنگ‌های خنثی باعث می‌شود با بزرگ شدن کودک همچنان اتاق برای او جذاب باشد. از دید دیگر استفاده از رنگ‌های خنثی و روشن باعث می‌شود اتاق روشن تر باشد و کودک در اتاق خوداحساس شادی و شادابی داشته باشد.

  • استفاده از آیتم‌هایی با قیمت بالا

در استفاده از موارد لاکچری و بسیار گران قیمت در اتاق کودک پرهیز نمایید، چون این موارد در مدت کوتاهی از دید کودک عادی شده و تازگی خود را از دست می‌دهد.

  • جایگیری مناسب وسایل کودک

ایجاد قفسه‌ها و فضاهایی برای اتاق کودک باعث نگهداری مناسب از وسایل او خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود به سادگی وسایل کودک از بین برود و در اتاق بی نظمی اتفاق افتد.

  • چیدمان اصولی

از چیدمان های شلوغ که باعث می‌شود فضای در دسترس کودک کاهش پیدا کند، بپرهیزید. این نوع چیدمان فضای بازی کودک را کاهش داده و احتمال خراب شدن وسایل اتاق را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از کفپوش مناسب یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از کفپوش هایی که باعث آسیب کودک می‎شود را حذف نمایید. برای مثال کفپوش هایی از جنس سرامیک ممکن است احتمال آسیب به کودک در اثر سر خوردن را افزایش دهد، برای جلوگیری از این موضوع می‌توانید از کفپوش‌های لمینت و پارکت استفاده نمایید.

آیا طراحی اتاق کودک دختر و پسر با یکدیگر تفاوت دارند؟

از آنجا که شخصیت های کودکان بایکدیگر متفاوت است، ممکن است نظرات متفاوتی در مورد اتاق خود داشته باشند، بنابراین سعی می‌شود طراحی به گونه ای باشد که کودکان درآن احساس راحتی داشته باشند.

اگر در مورد مبحث رنگ شناسی مطالعه داشته باشید، می‌دانید که یکی از مواردی پراهمیت در این زمینه، تاثیر رنگ‌های متفاوت بر کودک دختر و پسر می‌باشد. همچنین در این مورد باید به سن کودک نیز توجه کنید. به عنوان مثال برای کودکان پسر بهتر است از آیتم هایی با رنگ جیغ کمتر استفاده شود. در سنین ابتدایی کودک پسر بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده گردد و د رسنی که کودک پسر در ابتدای بازه یادگیری می‌باشد استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی کمک‌کننده خواهد بود.

برای اتاق کودک دختر بهتر است از رنگ های روشن و ملایم خنثی استفاده گردد. اگر برای اتاق فرزند خود رنگ تیره انتخاب کرده‌اید، بهتر است از یک رنگ مکمل روشن استفاده نمایید تا تعادل را برقرار نماید و بر روحیه کودک دختر شما تاثیر منفی نگذارد.

نکات قابل توجه در طراحی اتاق نوزاد

بهتر است در انتخاب رنگ اتاق نوزاد حساسیت و دقت بیشتری را به خرج دهید، زیرا که رنگ اتاق نوزاد بسیار بر حالت روحی نوزاد تاثیر گذار است و می‌تواند او را بی تاب یا آرام نماید. بهترین رنگ‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک استفاده از رنگ‌های خنثی یا پاستیلی ملایم است. نکته دیگری که بسیار قابل توجه است این است که از وسایلی که باعث ایجاد حساسیت در نوزاد می‌شود، استفاده نکنید.

طراحی اتاق نوزاد

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم اتاق کودک جاییست که می‌تواند بر شخصیت و روحیه کودک تاثیرگذار باشد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که شخصیت کودک را در طراحی به کار ببندیم تا کودک از اتاق خود احساس دلزدگی ننماید. با یک طراحی اصولی می‌توانید محیطی مناسب را برای رشد کودک دلبندتان فراهم آورید. اگر ساکن کرمان هستید و برای طراحی اتاق کودک خود به مشاوره و طراحی تخصصی احتیاج دارید، می‌توانید از دفتر طراحی داخلی کرمان مشاوره دریافت نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *