مراحل بازسازی خانه

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

مقدمه

همه ی ما دوست داریم که در خانه ‌ای زندگی کنیم که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده‌ ایم. اما با گذر زمان بنا ها فرسوده‌ تر می‌ شوند و این سبب می گردد که ما به دلیل قدیمی شدن ساختمان به مکان جدیدی نقل مکان کنیم. اما برخی دوست دارند همان خانه ی قدیمی خود را بازسازی کنند و مجدد به زندگی کردن در آن جا ادامه دهند. اگر از دکوراسیون منزل و یا محیط کار خود خسته شدید و یا بافت آن ها به مرور زمان فرسوده شده است، می توانید با مراجعه به بهترین شرکت های معماری و طراحی داخلی، ساختمان های خود را مدرن کنید. در این محتوا قصد داریم در ارتباط با مراحل بازسازی خانه به طور مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مراحل بازسازی خانه

چنان چه به دنبال یک شرکت معتبر جهت طراحی داخلی در کرمان می‌ گردید، پیشنهاد می کنم به شرکت شهر سازی و معماری پنجره سر بزنید و از آن ها برای انجام پروژه ی مورد نظرتان کمک بگیرید. از جمله مهمترین مراحل بازسازی خانه شامل موارد:

مراحل بازسازی خانه

بازسازی را طبق یک برنامه‌ ریزی مشخص شروع کنید

گاهی اوقات تخریب کردن کامل ساختمان کار اضافی و هزینه بری می ‌باشد. در چنین شرایطی اگر نیاز به خراب کردن کامل ساختمان نیست، بهتر است به فکر تعویض کردن برخی عناصر موجود در آن مثل: درب و پنجره‌ ها، تیر های چوبی موجود در سقف، شومینه و غیره باشید. در صورتی که قصد بازسازی کامل خانه را داشتید، بهتر است در گام اول تمام اقداماتی که می‌ خواهید، انجام دهید را از قبل به صورت یک لیست در آورید و با برنامه‌ ریزی دقیق پیش بروید.

بعد از آن برآورد هزینه کنید و برای اجرای پروژه مورد نظرتان، به دنبال یک شرکت معماری معتبر بگردید. برای مشاوره گرفتن جهت بازسازی خانه در کرمان من به شما شرکت معماری پنجره را پیشنهاد می کنم. در مرحله ی بعد از مشاوره گرفتن شما باید اقدام به انجام پروژه های بزرگ مثل: برداشتن سقف، دیوار ها، تعویض کف پوش ها و دیوار پوش‌ ها کنید. چرا که اگر این مراحل طی نشوند شما نمی‌ توانید به کار های کوچک تر ساختمان بپردازید.

بازسازی را طبق یک برنامه‌ ریزی مشخص شروع کنید

ساخت دیوار های جدید

بعد از آن که به تخریب دیوارها و سقف کهنه ی خانه پرداختید، باید آن ها را با دیوارها و سقف‌ های محکمی که با تیرچه و بلوک ساخته می ‌شوند، جایگزین نمایید. در این مرحله می ‌توانید به خانه ی جدید خود پنجره اضافه کنید و یا حتی پنجره‌ های قبلی آن را حذف نمایید و دکوراسیون جدیدی به فضای خانه بدهید.

نکته‌ ای که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید، این است که آیا لوله‌ کشی‌ های خانه هنوز سالم هستند یا خیر؟ چنان چه لوله‌ ها و سیم‌ کشی‌ های برق فرسوده شده باشند، بهتر است تا قبل از آن که دیوار ها را تکمیل کنید، به بررسی و ترمیم آن ها بپردازید که بعدا به مشکل بر نخورید.

بازسازی کردن کف پوش‌ ها

مرحله ی بعدی در بازسازی خانه پس از ترمیم سقف و دیوار ها نو کردن کف پوش های خانه می‌ باشد. برای این کار بر حسب سلیقه می‌ توانید از بین متریال گوناگونی که به عنوان کف پوش در بازار موجود هستند اعم از چوب، سرامیک، سنگ، پارکت و حتی کاشی معرق استفاده نمایید.

نوسازی یا بازسازی آشپزخانه

گام بعدی در بازسازی خانه بررسی فضای آشپزخانه به صورت سطحی و کلی می‌ باشد. اگر آشپزخانه ی شما از نظر تاسیسات و لوله کشی مشکلی نداشته باشد، بهتر است به نوسازی آن به وسیله ی تعویض کابینت‌ ها و کف پوش‌ های آن بپردازید. اما چنان چه از نظر لوله کشی مشکلی وجود داشته باشد، بهترین گزینه باسازی کامل آشپزخانه از طریق رفع ترکیدگی و نشتی‌ های لوله و تعویض آن ها می‌ باشد. با این کار خیال شما از بابت چکه کردن سینک و مشکلات پوسیدگی کابینت ‌ها در آینده راحت خواهد شد.

نوسازی یا بازسازی آشپزخانه

مرحله نهایی بازسازی سالن پذیرایی و اتاق خواب‌ ها

بعد از آن که مرحله ی بازسازی آشپزخانه به پایان رسید، انتخاب بعدی شما بهتر است در ابتدا سالن پذیرایی و نشیمن باشد. شما برای ترمیم کردن این فضا می ‌توانید از ایده‌ های زیادی استفاده کنید و با به کار گیری دیوار پوش، رنگ، کف پوش و غیره به آن جلوه ‌ی تازه ببخشید. حتی شما می ‌توانید بر حسب سلیقه ای که دارید از شومینه، شوفاژ، نورپردازی های جدید و متنوع در پذیرایی خود استفاده نمایید.

در آخرین مرحله در صورتی که لازم باشد، می ‌توانید به بازسازی کردن سرویس بهداشتی، حمام و اتاق‌ های خواب بپردازید و از متریال‌ های با کیفیت ‌تری برای ترمیم آن ‌ها استفاده کنید و در نهایت خانه ی خود را از یک بافت قدیمی به یک بافت جدید و مدرن تبدیل نمایید.

میزان بودجه ی لازم برای بازسازی خانه ی فرسوده چقدر است

میزان هزینه ‌ای که برای مرمت یک خانه ی فرسوده نیاز دارید، بسته به نوع متریالی که استفاده می‌ کنید و متراژ ساختمان متغیر می‌ باشد. اما اگر قصد دارید از هزینه های دقیق آن با خبر شوید، بهتر است حتماً با یک شرکت پیمانکار مشورت کنید، تا بر اساس لیستی که از قبل راجع به اقداماتی که قصد انجام آن ها را دارید، بتوانند بر حسب متر مربع میزان هزینه‌ های لازم را برای شما برآورد کنند و شما بعد از آن اقدام به مرمت ساختمان خود کنید.

میزان بودجه ی لازم برای بازسازی خانه ی فرسوده چقدر می‌ باشد

نتیجه گیری:

من در این مقاله سعی کردم شما را با مراحل بازسازی خانه که هنگام مرمت کردن یک ساختمان فرسوده لازم است به ترتیب انجام دهید، آشنا کنم. با توجه به این که بازسازی کردن یک بافت فرسوده نیازمند برنامه ‌ریزی دقیق و برآورد هزینه‌ های لازم می‌ باشد. اما من به شما پیشنهاد می‌ کنم که برای مرمت کردن ساختمان خود از مصالحی استفاده کنید که با دوام بوده و کیفیت بالایی داشته باشند، تا مجدد مجبور به تعویض آن ها در آینده نباشید. چرا که متریال بی کیفیت و ارزان دوامی ندارند و کار شما را دو برابر می کنند. مسئله ی بعدی این است که در ابتدا به بازسازی قسمت‌ های بزرگ و مهم‌ تر خانه بپردازید و بعد از آن شروع به تزیینات اضافی و هزینه بر در آن قسمت ‌ها کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *